Tuesday, February 6, 2018

ඔව් මං බෞද්ධ

ශ්‍රී ලාංකිකයෙක් විදියට ගොඩක් දුක හිතුන අත්දැකීමක් මේක.මේ රටේ අන්ධ විශ්වාසය තියෙන බෞද්ධයො ඉන්නකන් අපිට ගමනක් නෑ.ලෝකෙ පුරාවට ඇඹින්දක් වෙච්චි බෞද්ධ මිනිස්සු පුලුවන් තරමක් නෝන්ඩි වෙන කතාවක් මේ.
            මෑතකදි නුවර එළියෙ නිවාඩුවකට ගිය වෙලේ හවස වැව රවුමෙ වටයක් යන්න හිතාගෙන යද්දි ටිකට් ගන්න තැන ලොකු කලබලයක්.එතන හිටි කෙනෙක්ගෙන් ඇහුවම කිවුවෙ හාමුදුරු කෙනෙක් සීතලට අදින ඇදුමක් අරන් ගිහින් වගේ කතාවක්.අත්දැකල තියෙන දේවලුත් එක්ක මට හිතුනෙම හාමුදුරු කෙනෙක් මොකක් හරි පිස්සුවක් නටල කියල.කාරණාව හරියට තේරුණේ නැති නිසා මං සිද්දිය වෙන තැනට කිට්ටු කරද්දි සිවිල් ලිට හිටි පොලිස් නිලධාරියෙක් කවුදෝ කාන්තාවක් එක්ක ඉංග්‍රීසියෙන් සැර කතාවක්.වටේ හිටි මිනිස්සු සිංහලෙන් බෙරිහන් දෙනව.බැරිම තැන පොලිස් නිලධාරිය අර කාන්තාව එතැන තිබ්බ කාර්යාලයට එක්කන් ගියා.ටිකට් නිකුත් කරන්න තිබුණ කවුලු වලින් දෙන්න තුන්දෙනා ඇතුලට එබීගෙන මර හඩ දෙනව.අර කාන්තාව පොලීසියට ගෙනියන්න, ඇදුම් ගලවන්න වගේ දේවලුත් ඒ අතරෙ ඇහෙනව.ගැහැනු පිරිමි වගෙම තරුණ වයසෙ හිමි නමවල් කීප දෙනෙකුත් කෑ ගහන පිරිස අතරෙ!
                     මට මේක ලොකු පටලැවිල්ලක්.වට පිට බලද්දි පෙනුමෙන් ලංකාවෙ වගේ උනාට කතාව ඉංග්‍රීසියෙන් කරන කාන්තාවො දෙතුන් දෙනෙකුත් එක්ක පිරිමි කීප දෙනෙක්.ඒ මිනිස්සු බය වෙලා මොකක්ද කරන්නෙ කියල කතා වෙනව.බලාගෙන යද්දි ඒ පාකිස්ථාකයෙන් ලංකාවට ආපු සංචාරකයො.ඒ අය අතරෙ හිටි කාන්තාවක් සීතලට ඇදන් හිටි ඇදුමෙ බුදු රුවට සමාන රූපයක් මුදුණය කරල.අපේ අයට ඩෝං ගිහින් තියෙන්නෙ ඒකට.ඒ මනුස්සයට තමන් දැන හෝ නොදැන කරපු වරද පෙන්නල දීල ඇදුම ඉවත් කරන්න කටයුතු කරන්නෙ නැතුව ඇදන් හිටි කෙනාව බය කරල කෑ ගහල මැරුවෙ නැති ටික විතරයි.
  මේක බලන් ඉදල එපාම වෙච්චි තැන මං කතා කරන්න පටන් ගත්ත.දෙයියනේ ඒ මනුස්සයට කරපු වරද පැහැදිලි කරල දීල එයාව යවපල්ල.මේක ගෝත්‍රික රටක් නෙවෙයි......
                    මගේ කතාව ඇහුනු ගමන් අන්ධ ශ්‍රද්ධාවෙන් හිටි අය මගෙත් එක්ක පැටලෙන්න ආව.හරියට අර ගෑනු කෙනා ම්ලේච්ච තලේබාන් වරුන් එක්ක කුමන්ත්‍රණය කරල ඒක පෙන්නුම් කරන්න අර ඇදුම ඇදන් ආව වගේ.බුදුන්ගෙ අවිහිංසාවාදී ධරිමය වෙනුවෙන් පෙනී ඉන්නව කියපු ඒ අය මට මැරුම් නොකා යන්න කිවුව.පිස්සො සීයක් එක්ක තර්ක කරල වැඩක් නෑ.මං හෙමින් යන්න ගත්ත.       
          පිටිපස්සෙන් එළවගෙන ආපු එකෙක් මගෙන් අහපි මං මොන ආගමේද කියල..



මං  බෞද්ධ! හැබැයි අන්තවාදී නෙවෙයි!!

2 comments:

  1. ඔහොම ගියොත් බෞද්ධ කිව්වත් , මුස්ලිම් කිව්ව වගේ බයෙන් සැකෙන් පිලිකුලෙන් බලන කාලයක් එයි.

    ReplyDelete
    Replies
    1. කතාව ඇත්ත.මේ මෝඩ විදියට හිතුවොත් නම් විනාසය අත ලග

      Delete