Wednesday, June 10, 2020

කේන්දරේ

හවස ටවුමට ගිහින් ආ වෙලේ ඉදන් නිමාලි හිටියේ මොකක්දෝ බරක් හිස තියාගෙනය.නිවාඩු දවසේ සිදු කරගත යුතු වැඩ කන්දරාව නිසා මට ඒ ගැන විමසන්නට වේලාවක් තිබුණේ නැත.කෙසේ වෙතත් අම්මා ලෙඩින් ඉන්නා නිසාත් රැකියාවේ ගැටලු නිසාත් ඇය ට නිවනක් තිබුණා නොවේ.රෑ උයා පිහා දරුවා සමග ඔට්ටු වෙමින් සිටි අපට කතා කරන්නට ලැබුණේ නිදන්නට යන්නට විනාඩි කීපයකට කලියෙනි.

මොකද හලෝ අවුලෙන් වගේ? අම්මගෙ බෙහෙත් වලට ආයෙත් සල්ලි මදි වෙලාද? 

නෑ..හ්...., මං මේ බයේ හිටියෙ ඒකටත් ආයෙ සල්ලි ඉල්ලයි ද කියල

එහෙනම්..... මොකක්ද අවුල?

මං ටවුමට ගිය වෙලාවෙ අපේ වෙලාවල් ටික බැලෙව්වා.. මේ අලකලංචි ටික මෙච්චරම වද දෙන්නෙ ඇයි කියල බලන්න

අහ්.. ඒකද මේ.. ඕව කිසි තේරුමක් නැති මනස්ගාත කියල ඔයා දන්නවනෙ ඉතිං...

වෙන්න ඇති.. ඒත්,

මොකක්ද ඒත් කිවුවෙ...?

ඔයාට මතකද අපේ ගෙදරින් මගෙ වෙලාව බලවල තිබ්බ.. අපි බදින්න කලින්?

ඔව්...

ඒ වෙලාවෙ කියල තිබ්බ දේවල් හරියටම හරි අසංක.. අපි දෙන්න ගැලපුනාට සීයට සීයක්ම ගැලපෙන්නෙ නෑ කියල තිබුණ.ඒ නිසාම කිසි දියුණුවක් නෑලු.හැමදාම එකම විදිය තමයි කිව්වා.


හ්ම්..... ඉතිං අපි ඔය අගේට ඉන්නෙ

මොන අගයක්ද අසංක මේ ජීවිතේ? මට නම් දැන් තිත්ත වේගෙන එන්නෙ.එහෙන් කේලම් කාරයන්ගෙන් රස්සාව පරිස්සම් කරගන්න ඕනි.කන්න බොන්න ගෙවල් කුලී වලට සල්ලි හොයන්න ඕනි... අම්මට බෙහෙත් ගන්න සල්ලි යවන්න ඕනි..පොඩ්වගෙ ඩේ කෙයාර් එකට ගෙවන්න ඕනි.. ඒ අස්සෙ දරුව ලෙඩ උනොත් ඒවට සල්ලි ඕනි....ඔලුවට නිදහසක් නෑ මගේ...

ලමයෝ.... මනුස්සෙක් උස් මහත් උනාට පස්සෙ කසාද බදින්න ඕනි... දරුවො හදනවා ගෙවල් දොරවල් හදනව... ඉතිං ඕවට වියදම් යනවා..ඒ වියදම් පියවගන්න මිනිස්සු මහන්සි වෙලා හම්බ කරනවා.. අතේ තියෙන හැටියට ජොලි කරනවා..ඔහොම තමයි

ඒත් මට ඒක දැන් ඇති අසංක.. මට මහන්සියි දැන්

නිමාලී.... අපි කසාද බැන්දෙ දෙන්නම හොදට හිතල.දෙන්නට තියෙන දේවල් ගැන හරියට දැනගෙන.අපිට මුල ඉදන් ටිකෙන් ටික හැමදේම ලගා කරගන්න ඕනි කියල අපි දැනන් හිටියානෙ...ඉතිං ඇයි අපි පසුතැවෙන්නෙ? 

මං පිලිගන්නවා.. ඒත් මට මේ ඕක්කොම දමල ගහල ඔලුව හැරිච්ච අතේ යන්න හිතෙනවා..

විකාර කියවන්න එපා ලමයො.මිනිස්සුන්ට හැමදාම වරදින්නෙ නෑ..හරියට හිතල බලල අපි අපේ දේවල් ටිකෙන් ටික හදා ගමු..  කෝ දැන් ඔය පලාපල  ලියල දුන්න කොලේ?

ම්හ්.....

මේස කෑල්ල උඩ තිබූ අත් බෑගයෙන් ගත් කොල කැබැල්ල මට දිගු කල නිමාලී දූ නිදනා කාමරයට වැදුනාය

නමෝ විත්තියෙන් පටන් ගෙන තිබූ පලාපල සටහනේ බොහෝ විස්තර සටහන් කර ඇත.යාන වාහන හිමි සැපවත් ජීවිතයක් නිමාලීට නියමිතව ඇත.නමුත් ඒ කොයි කාලයේ දැයි නිශ්චිතව කියා නැත.දරුවන් දෙදෙනෙකු හිමි බව සටහන් කර ඇතත් දූ සිගිත්තිය ලබා ගන්නට  වසර එක හමාරක් වෛද්‍ය උපදෙස් පැතූ සිද්දිය ගැන කිසිම සටහන් එහි නැත.උසස් අධ්‍යාපනය, රජයේ රැකියා හිමි බව කීවත් නිසි වයස පහුවෙනතුරු උත්සාහ කලද රජයේ රැකියාවක් ලැබුණේ නැත.විවාහය,ආර්ථික තත්වය ගැන මහා ලොකු සදහනක් එහි නැතත් විදේශගත වීමේ හැකියාව ඇති බවක් සටහන් කර ඇත..

මට අපේ අතීතය සිහි විය...
මට පෙර විශ්ව විද්‍යාලයේ දෙවැනි වසරේදී නිමාලීට සැලකිය යුතු දුරක් ගිය පෙම් සබදතාවක් තිබූ බව මං දනිමි.මා හමු වූ මුල් කාලයේදීත් ඒ සම්බන්ධය තිබී අවසානයේ  සමථයකට පත් වූයේ බොහෝ සිත් රිදීම් වලට පසු නිමාලී සියදිවි නසා ගන්නටද උත්සාහ කිරීමෙන් පසුවය.. 

නමුත්,
මේ කිසි දෙයක් අර පලාපල සටහනේ ලියා නැත...

No comments:

Post a Comment